°C 20

Vozači, oprez! Motociklisti i mopedisti sve su češće na cesti

06.03.2019.

Redakcija

Lijepo vrijeme tijekom proteklog vikenda izmamilo je na prometnice ljubitelje vožnje motocikala i mopeda kojih će u narednim mjesecima biti sve više na cestama. Upravo iz tog razloga Policijska uprava zagrebačka izdala je upozorenje i savjete za sve vozače, kako motocikala, tako i automobila, s ciljem da brojka stradalih bude što je moguće manja.

-Užitak je upravljati ovim vozilima, ali dragi vozači, vodite li brigu o sigurnosnom aspektu vožnje i čuvate li druge sudionike u prometu?- pitaju vas iz Policijske uprave zagrebačke.

Protekle 2018. godine na hrvatskim je prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklima i mopedima, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

-Dragi motociklisti i mopedisti, 59 smrtno stradalih osoba, je 59 života kojih se trebate prisjetiti prilikom svakog uključivanja u promet. Budite savjesni i odgovorni sudionici u prometu te brinite o sigurnosti drugih- kazali su iz policije te koriste ovu priliku da skrenu pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

-kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,

-ne nose zaštitne kacige,

-kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

-precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

-obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera

-provlače se između zaustavljenih kolona vozila



-voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike

-upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

upravljaju prije stjecanja prava,

-uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Uz to, policija je navela i najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste, a to su:

-oduzimaju im prednost prolaska,

-prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

-skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera

-prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

-prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,

-uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

-zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

-provjeriti tlak u gumama,

-upaliti dnevno ili kratko svjetlo,

-ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,

-poštivati dopuštena ograničenja brzine,

-prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

-prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,

-izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

-prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

-ne voziti slalom između vozila,

-kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

-predviđati poteze vozača (drugih) automobila,

-voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

-voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

-poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

-Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!- poručili su iz policije.