Bolji uvjeti za djecu s teškoćama u razvoju
20.08.2014. / Nefertum IT
Predstavljanjem priručnika pod nazivom “Priručnik za razvoj inkluzivnih ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja” svečano je priveden kraju EU Projekt “Razvoj inkluzivnog predškolskog modela” koji je u proteklih godinu dana provodio Dječji vrtić “Radost” Jastrebarsko.
Na današnjoj svečanoj konferenciji, održanoj u dvorani Glazbene škole Jastrebarsko, rezultate ovog projekta predstavili su njegovi nositelji i partneri DV Radost i Grad Jastrebarsko.
Radi se o projektu kojemu je opći cilj promocija socijalne inkluzije predškolske djece s teškoćama u razvoju u redovnom predškolskom sustavu obrazovanja. Sredstva za provođenje ovog projekta u iznosu od 160 tisuća eura osigurala je Europska unija.
Projekt je obuhvatio nekoliko faza od izrade liste inkluzivnih standarda, nabavke didaktičke opreme, izrade priručnika koji će prikazati model inkluzivnog obrazovanja, provedbe brojnih edukacija i radionice za pomoćnike u nastavi te predškolske stručnjake kako bi bili osposobljeni implementirati standarde inkluzivnog predškolskog modela, do dvaju studijskih putovanja u Švedsku i Sloveniju s ciljem upoznavanja i uvida u jedne od najrazvijenijih sustava inkluzije u Europi kao i provedba Okruglog stola i završne konferencije.
Noviteti će pomoći svima
Tako je Dječji vrtić “Radost” u proteklih godinu dana postao jedan od rijetkih vrtića u Hrvatskoj koji raspolaže s kvalitetnom opremom i kadrom educiranim za podršku djeci s poteškoćama u razvoju.
- Sada se razlikujemo ogromnim novim iskustvom koje je rijetko koji vrtić u Hrvatskoj imao priliku iskusiti. Velika korist upravo je edukacija odgojitelja, a cjeloživotno učkenje je imperativ današnjice i to naši ljudi prihvaćaju i usavršavaju. I nova didaktika će zasigurno pomoći i omogućiti kvalitetniji rad s djecom s teškoćama u razvoju, a oni su punopravni članovi našeg društva i imaju sva jednaka prava kao i svako djete urednog razvoja – rekla je ravnateljica DV-a Radost Jadranka Stojković.
O važnosti uključivanja djece s teškoćama u razvoju u sustav predškolskog obrazovanja, a onda i u sve ostale segmente društvenog života na konferenciji su govorile i načelnica Odjela za predškolski odgoj MZOŠ-a Marija Ivanković i prof. dr. sc Zrinjka Stančić ispred Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Kako je tekao projekt u Dječjem vrtiću Radost u ovih godinu dana u sažetoj je prezentaciji prikazala ravnateljica Stojković istaknuvši sve faze razvoja inkluzivnog predškolskog modela među kojima je i tiskanje Priručnika.
Sam Priručnik predstavila je njegova autorica dr.sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, viša asistentica i znanstvenica na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu. Istaknuvši kako joj ovaj priručnik nije bilo teško sastaviti Pintarić Mlinar je rekla kako se nada da će priručnik biti od velike koristi ustanovama koje nastoje primijeniti sustav inkluzije.
- Najvažnije je da damo priliku da djeca bez teškoća susretnu djecu s teškoćama u razvoju. Da djeca s teškoćama budu u poticajnoj sredini. To je dobrobit za cijelo društvo. Tako i djeca bez teškoća uče o različitostima i postaju bolji ljudi – rekla je autorica Pintarić Mlinar.
Glavna svrha priručnika je potaknuti ustanove za rani i predškolski odgoj da iskoraknu prema inkluzivnom modelu te da im upravo ovaj primjer jaskanskog vrtića bude nit vodilja u tome.
Na samom kraju svečane konferencije gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel uručio je potvrdnice polaznicama edukacija koje su održane u sklupu ovog projekta.
Na današnjoj svečanoj konferenciji, održanoj u dvorani Glazbene škole Jastrebarsko, rezultate ovog projekta predstavili su njegovi nositelji i partneri DV Radost i Grad Jastrebarsko.
Radi se o projektu kojemu je opći cilj promocija socijalne inkluzije predškolske djece s teškoćama u razvoju u redovnom predškolskom sustavu obrazovanja. Sredstva za provođenje ovog projekta u iznosu od 160 tisuća eura osigurala je Europska unija.
Projekt je obuhvatio nekoliko faza od izrade liste inkluzivnih standarda, nabavke didaktičke opreme, izrade priručnika koji će prikazati model inkluzivnog obrazovanja, provedbe brojnih edukacija i radionice za pomoćnike u nastavi te predškolske stručnjake kako bi bili osposobljeni implementirati standarde inkluzivnog predškolskog modela, do dvaju studijskih putovanja u Švedsku i Sloveniju s ciljem upoznavanja i uvida u jedne od najrazvijenijih sustava inkluzije u Europi kao i provedba Okruglog stola i završne konferencije.
Noviteti će pomoći svima
Tako je Dječji vrtić “Radost” u proteklih godinu dana postao jedan od rijetkih vrtića u Hrvatskoj koji raspolaže s kvalitetnom opremom i kadrom educiranim za podršku djeci s poteškoćama u razvoju.
- Sada se razlikujemo ogromnim novim iskustvom koje je rijetko koji vrtić u Hrvatskoj imao priliku iskusiti. Velika korist upravo je edukacija odgojitelja, a cjeloživotno učkenje je imperativ današnjice i to naši ljudi prihvaćaju i usavršavaju. I nova didaktika će zasigurno pomoći i omogućiti kvalitetniji rad s djecom s teškoćama u razvoju, a oni su punopravni članovi našeg društva i imaju sva jednaka prava kao i svako djete urednog razvoja – rekla je ravnateljica DV-a Radost Jadranka Stojković.
O važnosti uključivanja djece s teškoćama u razvoju u sustav predškolskog obrazovanja, a onda i u sve ostale segmente društvenog života na konferenciji su govorile i načelnica Odjela za predškolski odgoj MZOŠ-a Marija Ivanković i prof. dr. sc Zrinjka Stančić ispred Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Kako je tekao projekt u Dječjem vrtiću Radost u ovih godinu dana u sažetoj je prezentaciji prikazala ravnateljica Stojković istaknuvši sve faze razvoja inkluzivnog predškolskog modela među kojima je i tiskanje Priručnika.
Sam Priručnik predstavila je njegova autorica dr.sc. Ljiljana Pintarić Mlinar, viša asistentica i znanstvenica na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu. Istaknuvši kako joj ovaj priručnik nije bilo teško sastaviti Pintarić Mlinar je rekla kako se nada da će priručnik biti od velike koristi ustanovama koje nastoje primijeniti sustav inkluzije.
- Najvažnije je da damo priliku da djeca bez teškoća susretnu djecu s teškoćama u razvoju. Da djeca s teškoćama budu u poticajnoj sredini. To je dobrobit za cijelo društvo. Tako i djeca bez teškoća uče o različitostima i postaju bolji ljudi – rekla je autorica Pintarić Mlinar.
Glavna svrha priručnika je potaknuti ustanove za rani i predškolski odgoj da iskoraknu prema inkluzivnom modelu te da im upravo ovaj primjer jaskanskog vrtića bude nit vodilja u tome.
Na samom kraju svečane konferencije gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel uručio je potvrdnice polaznicama edukacija koje su održane u sklupu ovog projekta.
Zadnje objavljeno