Ivana Alilović: Ključ uspjeha turističke destinacije je čovjek, a sinergija dionika nikad važnija
Na 10. međunarodnom sajmu turizma Place2Go predstavila se i Turistička zajednica Zagrebačke županije kroz panel raspravu „Pjenušava budućnost Zagrebačke županije“. Na ovogodišnjem sajmu Turistička zajednica Zagrebačke županije odlučila je destinaciju predstaviti kroz Bubble Bar, novi i inovativan koncept predstavljanja pjenušaca kojima Zagrebačka županija odiše. Sudionici sajma su tako na samom otvaranju imali priliku uživati u hedonističkoj kombinaciji jagoda i pjenušavih vina domaćih vinara, a to će imati priliku i svi posjetitelji sajma tijekom njegova trajanja.
Posljednjih godina vidljiva su znatna ulaganja u razvoj vinskog turizma na području Zagrebačke županije, čemu izrazit doprinos imaju aktivnosti koje provodi turistička zajednica. Najbolji primjeri su nagrađivana manifestacija 'ViaVino', manifestacija 'Pjenušci i jagode“ u Jastrebarskom, a tu je i prvi vinski film u svijetu. Trenutno je više od 70 priznatih vinara, od kojih ih je 35 koji se bave pjenušcima diljem Zagrebačke županije – od Koraka, Kolarića, Jagunića i Šembera do Voštanić-Klasnić, Kos i Puhelek.
Panel je okupio pet žena, direktorica, koje sukreiraju takvu budućnost destinacije – Ivanu Alilović, Petra Masnec, Lucija Šember, Ivana Škrlec i Dijanu Grgić.
- Visoko kvalitetan i održiv turizam trebaju živjeti svi dionici destinacije. Zaista smatram da je za bilo kakav uspjeh u turističkoj destinaciji izrazito važno postići sinergiju svih dionika destinacije. Na tragu toga, smatram da je ključ uspjeha destinacije upravo čovjek - poručila je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović te pritom istaknula kako Zagrebačka županija kao destinacija trenutno ima prvi 'vinski' film u svijetu.
Direktorica Turističke zajednice Grada Jastrebarskog Petra Masnec prisjetila se da prvi vinograd na Plešivici datira još u vrijeme grofa Erdödy davne 1736. godine, tako da put brenda koji je odabrala Zagrebačka županija ocijenila prirodnim. Vinari žive priču o pjenušavim vinima, a zadatak mene, kao direktorice turističke zajednice, je učiniti Plešivicu konkurentnim turističkim proizvodom koji spaja aktivan turizam i vinski hedonizam.
Lucija Šember iz Vinarija Šember, u kojima već više od 25 godina stvaraju vina i pjenušce s plodovima obronaka Plešivice, istaknula je da je sve više svjetskih stručnjaka koji dolaze na Plešivicu.
-Dolaze nam inozemni novinari, svjetska priznata i poznata imena, a sve je više i vinskih znalaca te entuzijasta – te dodala da je činjenica kako su u vinskom svijetu dominantno prisutni muškarci, no istaknula je da je sve više žena u Hrvatskoj koje prenose vrijednosti, užitke i znanja ispijanja pjenušaca i vina.
Svi navedeni faktori kojih Zagrebačka županija ima na pretek mogu biti i predmet organizacije manifestacija, a na čemu također aktivno rade u Zagrebačkoj županiji. Jedno od novijih događanja koje nas uskoro očekuje je i „Spartanac“, čime će se oduševiti svi ljubitelji adrenalina, koji će se po prvi puta odviti u Hrvatskoj i to u Svetoj Nedjelji, 15. srpnja 2023.
Upravo kada govorimo o manifestacijama, u tome segmentu imala se priliku osvrnuti poduzetnica Ivana Škrlec iz Altere, kompanije koja se bavi organizacijom događanja.
- Nije slučajno kako na početku svakog boljeg događanja dobijete pjenušac kojim 'uranjate' u jednu pozitivnu priču. Kada pijete pjenušac, jednostavno se želite dobro osjećati – pojasnila je Škrlec.
Kako bi budućnost destinacije zaista bila pjenušava i blistava, mnogo je tu i drugih elemenata, a trud ulažu sve grane turističkog gospodarstva – OPG-ovi, obrtnici, privatni poduzetnici te svi oni koji idu putem domaćeg, ruralnog, zelenog i održivog.