Stanari Svačićeve: "Ne damo našu ulicu!"
03.06.2016. / Nefertum IT
Najava izgradnje kružnog toka kod FINA-e, koja predviđa i rekonstrukciju ulice Petra Svačića, uznemirila je stanare te, jedne od najmirnijih ulica u centru Jaske. Na inicijativu vijeća stanara stambene zgrade u Svačićevoj, održan je sastanak stanovnika ulice od kojih je većina protiv odluke da njihova, dosada mirna, ulica postane cesta po kojoj će se odvijati tranzitni promet s do 17 tisuća vozila dnevno.
Odlukom o rekonstrukciji raskrižja Ulice Vlatka Mačeka, produžetka Ulice Petra Svačića i Ulice Bana Josipa Jelačića u centru Jastrebarskog, koju je na svojoj posljednjoj sjednici izglasalo Gradsko vijeće, predviđa se spajanje Svačićeve ulice s državnom cestom D1 kod FINA-e i Ulice Bana Josipa Jelačića, gdje bi se na mjestu današnjeg raskrižja Mačekove i Jelačićeve ulice izgradio kružni tok. Na taj bi se način, kako je istaknuto iz Gradske uprave, sjeverni ulaz u Jasku iz smjera Zagreba povezao s istočnom obilaznicom GG1, što bi značajno rasteretilo samo gradsko središte u zoni Strossmayerova trga od tranzitnog prometa. Tako bi se, što je i želja Grada, postigla dodatna valorizacija i očuvanje prostora glavnog gradskog trga.
Za spomenuti projekt Grad Jastrebarsko podiže kredit od 5 milijuna kuna, što je također izglasano većinom na Gradskom vijeću uz napomenu da se radi o velikom i značajnom projektu koji će promijeniti prometnu sliku našeg grada.
S takvom, novom slikom, nezadovoljni su stanari ulice na čiji će život najavljene izmjene direktno utjecati. Prema najavama, jedna od najmirnijih ulica grada, slijepa ulica, postat će četvrti krak postojećeg raskrižja kroz koje se, nakon rekonstrukcije, očekuje prolazak i do 17 tisuća vozila dnevno.
- Oni žele preusmjeriti sav tranzitni promet iz Stare karlovačke na našu ulicu kako bi direktno mogao doći na obilaznicu. Povećanje prometa, kao i zatvaranje Štrosa za promet, konkretno će utjecati na našu ulicu i na broj parkirnih mjesta jer se nigdje ne spominje gradnja novih parkirališta – kaže Dejan Juranić, predstavnik stanara stambene zgrade u Svačićevoj, na čiju je inicijativu održan sastanak stanovnika ulice.
Nova Stara karlovačka
Stanari se boje najavljene količine prometa u svojoj ulici te ne žele da ona postane nova Stara karlovačka. Ne slažu se s činjenicom da rasterećenje gradskog središta mora pasti na njihova leđa.
- Oni bi rasteretili Štros od kamiona nauštrb nas koji tu živimo! Svi smo tu kupili stanove i kuće jer je tu tiho i mirno – rekla je prilikom sastanka jedna stanarka Svačićeve.
- Mi samo u zgradi imamo 20 djece koja još ne idu u školu. Svi oni će danas-sutra hodati po glavnoj cesti. Vješanje rublja na balkonima zaboravite zbog smoga, auti će cijeli dan ići gore-dolje. Cijena naših nekretnina past će, jer postajemo stanovi na glavnoj cesti, a svaki izlaz s naših parkirališta bit će izlazak na glavnu cestu, sjetimo se što to znači po ljetu – rekao je Juranić.
S njim se slažu i ostali stanari Svačićeve koji upozoravaju i na problem blizine Doma zdravlja koji će se, kad se provede rekonstrukcija, također nalaziti uz glavnu cestu.
- Svi znamo da kod ambulante već sad nema dovoljno parkirališta, a kad se otvori glavna cesta, kako će kamioni uopće proći ako će ljudi parkirati kao i sada? A nova parkirališta nisu u planu! – pitaju se stanari.
Svačićeva postaje obilaznicom
Kako je moglo doći do toga da njihova mirna ulica odjednom postaje nastavkom nedovršene obilaznice GG1 koja će umjesto izbijanjem na Radničku i predio Murat sav promet usmjeravati kroz Svačićevu, stanarima nije jasno. Objašnjavaju kako je o rekonstrukciji njihove ulice prije pet godina vođena javna rasprava u kojoj nije bilo nikakvog govora o tranzitnom prometu već je ulica bila spominjana kao sporedna ulica na koju se neće preusmjeravati promet.
Kako obilaznica GG1 nije dovršena, stanari pretpostavljaju da je upravo rješenje rekonstrukcije njihove ulice najjeftinije rješenje Gradu da poveže državnu cestu D1 s obilaznicom.
- U Gradu kažu da će tranzitni promet koji će se preusmjerit kroz nas biti privremeno rješenje, ali što znači privremeno? To može trajati 10, 15 ili sljedećih 20 godina – kazao je Juranić.
Pokrenuli inicijativu za spas ulice
Sada stanari osjećaju kako moraju ispaštati zbog nedovršene obilaznice i želje gradske vlasti da prometno rastereti glavni gradski trg. Neće to dopustiti, kažu, te planiraju svoj problem uputiti na Gradsko vijeće, a ukoliko će biti potrebno, najavljuju i mirne prosvjede.
Na društvenoj mreži Facebook otvorili su stranicu s nazivom "NE damo NAŠU ULICU" preko koje će skupljati podršku svih građana Jastrebarskog kako bi zaustavili gradsku vlast u namjeri da mirnu gradsku ulicu pretvori u tranzitnu cestu.
- Nema šanse da si to dozvolimo! Trebamo skupiti potpise svih nas i boriti se protiv toga – rekao je jedan od stanara.
- Ništa ljudi, morat ćemo transparente i hodati po zebrama! – čulo se iz redova nezadovoljnih stanara na sastanku na kojem su se složili da će zajedno nastaviti borbu za očuvanje svoje ulice od tranzitnog prometa te poduzeti sve što je u njihovoj moći kako bi Grad Jastrebarsko, za provođenje ove svoje odluke, koja se direktno tiče kvalitete života stanara Svačićeve i života njihove djece, u obzir uzeo i njihov stav.
Odlukom o rekonstrukciji raskrižja Ulice Vlatka Mačeka, produžetka Ulice Petra Svačića i Ulice Bana Josipa Jelačića u centru Jastrebarskog, koju je na svojoj posljednjoj sjednici izglasalo Gradsko vijeće, predviđa se spajanje Svačićeve ulice s državnom cestom D1 kod FINA-e i Ulice Bana Josipa Jelačića, gdje bi se na mjestu današnjeg raskrižja Mačekove i Jelačićeve ulice izgradio kružni tok. Na taj bi se način, kako je istaknuto iz Gradske uprave, sjeverni ulaz u Jasku iz smjera Zagreba povezao s istočnom obilaznicom GG1, što bi značajno rasteretilo samo gradsko središte u zoni Strossmayerova trga od tranzitnog prometa. Tako bi se, što je i želja Grada, postigla dodatna valorizacija i očuvanje prostora glavnog gradskog trga.
Za spomenuti projekt Grad Jastrebarsko podiže kredit od 5 milijuna kuna, što je također izglasano većinom na Gradskom vijeću uz napomenu da se radi o velikom i značajnom projektu koji će promijeniti prometnu sliku našeg grada.
S takvom, novom slikom, nezadovoljni su stanari ulice na čiji će život najavljene izmjene direktno utjecati. Prema najavama, jedna od najmirnijih ulica grada, slijepa ulica, postat će četvrti krak postojećeg raskrižja kroz koje se, nakon rekonstrukcije, očekuje prolazak i do 17 tisuća vozila dnevno.
- Oni žele preusmjeriti sav tranzitni promet iz Stare karlovačke na našu ulicu kako bi direktno mogao doći na obilaznicu. Povećanje prometa, kao i zatvaranje Štrosa za promet, konkretno će utjecati na našu ulicu i na broj parkirnih mjesta jer se nigdje ne spominje gradnja novih parkirališta – kaže Dejan Juranić, predstavnik stanara stambene zgrade u Svačićevoj, na čiju je inicijativu održan sastanak stanovnika ulice.
Nova Stara karlovačka
Stanari se boje najavljene količine prometa u svojoj ulici te ne žele da ona postane nova Stara karlovačka. Ne slažu se s činjenicom da rasterećenje gradskog središta mora pasti na njihova leđa.
- Oni bi rasteretili Štros od kamiona nauštrb nas koji tu živimo! Svi smo tu kupili stanove i kuće jer je tu tiho i mirno – rekla je prilikom sastanka jedna stanarka Svačićeve.
- Mi samo u zgradi imamo 20 djece koja još ne idu u školu. Svi oni će danas-sutra hodati po glavnoj cesti. Vješanje rublja na balkonima zaboravite zbog smoga, auti će cijeli dan ići gore-dolje. Cijena naših nekretnina past će, jer postajemo stanovi na glavnoj cesti, a svaki izlaz s naših parkirališta bit će izlazak na glavnu cestu, sjetimo se što to znači po ljetu – rekao je Juranić.
S njim se slažu i ostali stanari Svačićeve koji upozoravaju i na problem blizine Doma zdravlja koji će se, kad se provede rekonstrukcija, također nalaziti uz glavnu cestu.
- Svi znamo da kod ambulante već sad nema dovoljno parkirališta, a kad se otvori glavna cesta, kako će kamioni uopće proći ako će ljudi parkirati kao i sada? A nova parkirališta nisu u planu! – pitaju se stanari.
Svačićeva postaje obilaznicom
Kako je moglo doći do toga da njihova mirna ulica odjednom postaje nastavkom nedovršene obilaznice GG1 koja će umjesto izbijanjem na Radničku i predio Murat sav promet usmjeravati kroz Svačićevu, stanarima nije jasno. Objašnjavaju kako je o rekonstrukciji njihove ulice prije pet godina vođena javna rasprava u kojoj nije bilo nikakvog govora o tranzitnom prometu već je ulica bila spominjana kao sporedna ulica na koju se neće preusmjeravati promet.
Kako obilaznica GG1 nije dovršena, stanari pretpostavljaju da je upravo rješenje rekonstrukcije njihove ulice najjeftinije rješenje Gradu da poveže državnu cestu D1 s obilaznicom.
- U Gradu kažu da će tranzitni promet koji će se preusmjerit kroz nas biti privremeno rješenje, ali što znači privremeno? To može trajati 10, 15 ili sljedećih 20 godina – kazao je Juranić.
Pokrenuli inicijativu za spas ulice
Sada stanari osjećaju kako moraju ispaštati zbog nedovršene obilaznice i želje gradske vlasti da prometno rastereti glavni gradski trg. Neće to dopustiti, kažu, te planiraju svoj problem uputiti na Gradsko vijeće, a ukoliko će biti potrebno, najavljuju i mirne prosvjede.
Na društvenoj mreži Facebook otvorili su stranicu s nazivom "NE damo NAŠU ULICU" preko koje će skupljati podršku svih građana Jastrebarskog kako bi zaustavili gradsku vlast u namjeri da mirnu gradsku ulicu pretvori u tranzitnu cestu.
- Nema šanse da si to dozvolimo! Trebamo skupiti potpise svih nas i boriti se protiv toga – rekao je jedan od stanara.
- Ništa ljudi, morat ćemo transparente i hodati po zebrama! – čulo se iz redova nezadovoljnih stanara na sastanku na kojem su se složili da će zajedno nastaviti borbu za očuvanje svoje ulice od tranzitnog prometa te poduzeti sve što je u njihovoj moći kako bi Grad Jastrebarsko, za provođenje ove svoje odluke, koja se direktno tiče kvalitete života stanara Svačićeve i života njihove djece, u obzir uzeo i njihov stav.
Zadnje objavljeno