Zagrebačka županija turistički će se razvijati prema Green Destinations modelu: „Mi se želimo razvijati kao „boutique“ destinacija“
Turistička zajednica Zagrebačke županije predstavila je rezultate koji su ostvareni tijekom pripreme za certificiranje županije kao održive i zelene destinacije prema Green Destinations modelu. Riječ je o modelu upravljanja turističkom destinacijom na održiv način, koji je sve više važan turistima kod izbora destinacije za putovanje. Dosad je tu laskavu titulu ponijelo 400 destinacija diljem svijeta. Zagrebačka županija se želi naći među njima, a ovim certifikatom želi pojačati kvalitetu svoje ponude i prepoznatljivost i izvan granica Hrvatske i okruženja.
- Mi želimo razvijati Zagrebačku županiju kao „boutique“ destinaciju. Većinu naših gostiju čine individualni gosti. Zato je vrlo važno pružiti im kvalitetu uslugu. Boravak turista u Zagrebačkoj županiji produljio za dva i pol dana, a promijenio se i profil turista. Nama brojke nikad nisu bile bolje. U odnosu na 2022. godinu broj noćenja porastao je za 27, a dolazaka za 25 posto – poručila je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović.
Održivi model upravljanja turističkom destinacijom traži da se osim pažnje o okolišu vodi računa i o lokalnom stanovništvu. Tako da i lokalna zajednica sudjeluje u podijeli profita koji donosi turistička djelatnost. Gosti koji podržavaju takav model upravljanja spremni su platiti i višu cijenu za uslugu.
- Glavni naglasak je da lokalno stanovništvo ima benefite i da je zadovoljno kako živi od turističke djelatnosti. Ako na lokalno stanovništvo destinacije nije zadovoljno i nema koristi od svega toga mi ne možemo govoriti o održivoj destinaciji – objasnila je Katarina Miličević, direktorica Tourism Laba.
Važnu ulogu u ovoj priči ima i korištenje obnovljivih izvora energije za potrebe turističkih sadržaja, naročito za grijanje i hlađenje smještajnih kapaciteta, ali i primjena tehnologije koja omogućuje uštedu vode i električne energije.
- Vidimo veliki napredak prilikom otvaranja novih smještajnih kapaciteta, posebno onih s viših kategorija. Najveći pomak napravljen je na Plešivici gdje su ljudi prepoznali važnost ove priče, a kao rezultat toga povećani su i njihovi prihodi. Gosti su spremni platiti više taj održivi segment – zaključila je Alilović.
Proizvedeno u suradnji sa Zagrebačkom županijom.